Hubungi saya:

Wednesday, March 31, 2010

Cuti D'Mazz

Actually ni gmbr nk kate lame tak la lame sgt tp dlm 3 bulan yg lepas.
Inilah rancangan paling pendek yang kami buat kot???(eh,rsnye penah g kemaman semata2 nk beli kepok lekor, plan dlm kul 3-4ptg kul 6 dh gerak dr KL.mlm tu walk-in hotel pg2 lepas bfast gi beli kepok pahtu blik KL blik.real tak?)
Di sana,salah satu aktiviti selain mandi air panas yang mcm suhu ade ikut ketahan kulit korg ialah rebus telur kt dlm air tu tp ade tmpt khas die la(tgk dlm gmbr atas ni).bg sesape yg tak pandai masak tu smpi nk rebus telur pn tak tau jgn risau kt situ ade instruction bpe minit nk rebus ikut selera nk suku ke,separuh ke,atau complete rebus pn boleh.rasenye tak same tau dgn telur rebus yg slalu kite makan tu.n ade zat galian dari air panas tersebut.cehh aku ni,mcm pro se ffer lak...hahaha.














lepas tu,ape lg makan je la telur rebus tu...korg jgn bimbang klu lupe bwk telur pn kt situ ade jual
RM2-5biji.kicap pn disediakan tgk anak aku yg tgh mengorek2 telur rebus tu n laki aku yg tgh mengaul sehingga sebati telur separuh masak tu dgn kicap n white pepper(juga disediakan).
inilah tempat penginapan kami dlm resort tu,seronok gak bercuti dlm ladang kelapa sawit yg ada air panas ni.
mlm tu hubby aku siap blanje urutan tradisional lg dr staf situ(penduduk yg diambil bekerja mengikut kemahiran yg dimiliki).murah jer,tak sampai seratus pn.klu korg tak nk duduk bilik ada juga disediakan villa....

Maaf,lupe nk tgkp gmbr kolam besar dan kecil air panas tu.kami sempat rendam kaki kami yg mengerutu ni dalam kolam kecil. Alhamdullillah, air dan lumpur2 tersebut boleh memulihara dan memelihara kulit kite juga :-D.

Selain itu, ada juga tempat air mata gunung yg dibuat semula seperti taman tema air yg mempunyai gelongsor.air ni sejuk tau...

tp tak semua benda dpt kami terokai sebab terlalu ramai pengunjung,almaklumla cuti new year....

oleh kerana tempat ni jauh ke dalam ladang kelapa sawit,kami just singgah makan di gerai makan betul depan pintu resort tp Alhamdulillah,mmg sedap makanan kt situ,cubelaaa....

last but not least,kitorg sempat bergambar kt papan tanda besar ni.
lepas ni maybe aku masukkan gmbr2 aktiviti lame yg aku bru je leh upload ngan laju dan di post di sini.
Wassalam....

No comments:

Post a Comment